جزئیات گرمایش از کفمقالاتوبلاگ

کاهش مصرف انرژی در سیستم گرمایش از کف

چرا مصرف سوخت در گرمایش از کف بهینه است

 

۱: انتقال انرزی بصورت تابشی

یکی از دلایل کاهش مصرف انرژی در سیستم گرمایش از کف این است که در این سیستم هوای گرم تولید نمی شود و بیش از ۶۰% از گرمای محیط  به صورت تابشی انتقال می یابد که بهترین نوع برای موجودات زنده است
ولی در سیستم های دیگر ما عملا هوای گرم تولید کرده و انتقال انرژی بصورت همرفت می باشد.

۲: استفاده از انرژی در جای مناسب

کاهش مصرف انرژی در سیستم گرمایش از کف

نکته اول : در سیستمهای حرارتی مانند رادیاتور و فن کوئل و غیره هوای محیط گرم شده ، هوای گرم به خاطر سبکی به طرف بالا رفته ودر زیر سقف جمع میشود و هوای خنک تر جایگزین آن خواهد شد  این موضوع باعث میشود انرزی زیادی برای گرم کردن فضای اطراف ما صرف شود.

حال آنکه در گرمایش از کف انجایی که به گرما نیاز داریم (در کف ساختمان واطراف ما) گرمتر از دیگر نقاط است
نکته دوم : با استفاده از دیگر سیستم های حرارتی عملا مرکز تولید حرارت در گوشه ای از فضای مورد نظر شکل می گیرد و هرچه از نقطه مرکز دور می شویم گرمای کمتری خواهیم داشت .

حال آنکه در سیستم های گرمایش از کف لوله های گرم در تمام فضای مورد نظر به صورت یکنواخت چیده شده و حرارت یکنواختی را در محیط ایجاد می نماید.

۳: دمای پایین آب داخل سیستم گرمایش از کف

در سیستم گرمایش از کف آب ورودی بین ۳۵ تا نهایت ۵۰ درجه سانتیگراد است .در این سیستم بر خلاف رادیاتور و فن کوئل آب با دمای پایین تری نیاز است ( ۴۰ درجه) و تولید آب با درجه حرارت پایین تر عملا در مصرف سوخت صرفه جویی می کند .

در سیستم های مشابه این عدد به ۸۰ درجه سانتی گراد نیز می رسد . تولید ۴۰ درجه سانتی گراد دمای بیشتر مستلزم مصرف سوخت اضافی خواهد بود.

اینها 3 دلیل از مهمترین دلایل کاهش مصرف انرژی در سیستم گرمایش از کف بودند.

دکمه بازگشت به بالا
تماس