دسته بندی نشدهسوالات
موضوعات داغ

پرسش و پاسخ گرمایش از کف بخش اول

نکات مهم قبل از انتخاب گرمایش از کف

پرسش و پاسخ گرمایش از کف . شما هم میتوانید پرسشهای خود را مطرح کنید تا به آن پاسخ داده شود.

اصلآ سیستم گرمایش از کف چیست؟

گرمایش از کف هم مانند رادیاتور و فنکوئل برای گرم کرن منزل ما به کار میرود با این تفاوت که این یک سیستم مخفیست و شما اثری از آن بر روی دیوار و داخل منزل نخواهید دید.

انواع گرمایش از کف در حال حاضر کدامند ؟

در حال حاضر 2 نوع گرمایش از کف در ایران مورد استفاده قرار میگیرد. 1 – گرمایش از کف برقی 2 – گرمایش از کف با آب گرم که متداول تر نیز هست.

گرمایش از کف برقی
گرمایش از کف برقی
faq Floor heating  پرسش و پاسخ گرمایش از کف
گرمایش از کف با آب گرم

گرمایش ازکف چگونه کار میکند ؟

در گرمایش کف با آب گرم در هنگام ساخت ما لوله هایی را در داخل کف ساختمان تعبیه میکنیم و آب گرم را از داخل آن عبور میدهیم که باعث گرم شدن کف خواهد شد.
در گرمایش ازکف برقی بجای لوله، کابلهای حرارتی مخصوص در کف نصب میگردد.

از چه وسیله ای برای گرم کردن آب استفاده میشود ؟

برای گرم کردن آب مورد نیاز در سیستم گرمایش از کف هم میتوان از دستگاه پکیج استفاده کرد و هم میتوان از موتورخانه مرکزی بهره برد. همچنین به علت دما پایین بودن سیستم میتوان با سیستم گرمایش خورشیدی نیز ترکیب نمود.

پکیج گرمایش از کف

کدام نوع گرمایش ازکف برای ما مناسب تر است؟

اگر منزل شما یا مکانی که نیاز به گرمایش دارید در شهر هست یا دسترسی به گاز شهری دارید بهترین گزینه و بصرفته ترین گزینه گرمایش از کف با آب گرم است.
ولی اگر در مناطق ییلاقی و روستایی هستید و دسترسی به گاز ندارید،و همچنین تهیه سوختهایی مثل گازوئیل نیز دشوار است بهتر است از گرمایش از کف برقی استفاده کنید.

هزینه گرمایش از کف برقی بیشتر است یا آبی ؟

به علت اینکه برای راه اندازی سیستم گرمایش از کف آبی به دستگاه پکیج نیاز هست .در ساختمان های کوچک و زیر 50 متر مربع هزینه گرمایش از کف برقی کمتر خواهد بود . ولی در ساختمانهای بزرگ تر گرمایش از کف آبی مقرون به صرفه تر است.

گرمایش از کف بهتره یا پکیج و رادیاتور ؟

در ابتدا باید یادآور شویم که سیستم گرمایش از کف بجای رادیاتور عمل خواهد کرد و در هر دو سیستم ما نیاز به دستگاه پکیج یا موتورخانه داریم.
اما سیستم گرمایش از کف به طور قطع در موارد بسیاری نسبت به رادیاتور بهتر است، که پیش تر در مقاله گرمایش از کف بهتره یا شوفاژ و رادیاتور به آن پرداخته ایم.

آیا گرمایش از کف با لوله سفید میتوان اجراء کرد ؟

به هیچ عنوان اجرای گرمایش از کف با لوله سفید صحیح نیست. اول به دلیل اینکه استفاده از اتصالات لوله سفید مثل زانویی باعث افت فشار در سیستم خواهد شد. و دوم احتمال نشتی و خرابی سیستم به طور چشم گیری افزایش خواهد یافت
و سوم اینکه ضریب انبساط طولی لوله سفید به مراتب بیشتر از لوله پنج لایه است و این موضوع باعث آسیب به کف و ترک خوردگی کف خواهد شد.

درکدام مرحله از ساخت برای سیستم گرمایش از کف اقدام کنیم ؟

بهتر است قبل از اجرای تاسیسات فاضلاب و آب و غیره با کارشناس گرمایش از کف تماس بگیرید تا از پروژه شما بازدید کنند، کارشناس ما نکات مهم قبل از اجرای گرمایش از کف را برای شما توضیح خواهد داد و شما را در این مورد راهنمایی خواهد کرد.


نکات مهم قبل از اجرای سیستم گرمایش از کف چیست ؟

قبل از هر چیز برای اجرای تاسیسات برق ، آب ،فاضلاب و گاز از مرغوب ترین اجناس استفاده کنید چون پس از نصب سیستم تعمیر آن کار دشواری است. قبل از اجرای گرمایش از کف لوله های آب ،فاضلاب و گاز را تست کرده و روی آنها ملات سیمان بریزید.بهتر است مسیرهایی را برای عبور لوله تاسیسات انتخاب کنید که کمترین تلاقی را با گرمایش از کف داشته باشند.قبل از کاشی کاری باید جعبه کلکتور و انشعابات اصلی از پکیج تا کلکتور نصب گردد.

کدام قسمت های خانه به گرمایش از کف نیاز ندارد؟

مکانهایی همچون پله ها و سرویس بهداشتی و کمد دیواری و بالکن به گرمایش از کف نیاز ندارند.اما در آشپزخانه بهتر است قسمت میانی آن گرمایش از کف نصب شود و در زیر کابینت ها و یخچال هم فقط عایق نصب گردد.

امیدوارم این پرسش و پاسخ گرمایش از کف برای شما مفید بوده باشد همچنین میتوانید پرسشهای خود را برای ما ارسال کنید تا در زمان مناسب به آنها پاسخ دهیم.

شما میتوانید ادامه پرسش و پاسخ گرمایش از کف را در زیر ببینید.

دکمه بازگشت به بالا
تماس