مقالاتمقالات پر بازدیدوبلاگ

گرمایش از کف چیست ؟

گرمایش از کف چیست ؟ و چگونه کار میکند ؟

گرمایش از کف چیست ؟؟ سیستم گرمایش از کف نوعی سیستم حراتی با آب گرم میباشد که سالهاست در کشورهای اروپایی و امریکایی در حال استفاده است.

درسیستم گرمایش از کف آب گرم از میان شبکه‌ای از لوله‌های تلفیقی پنج‌ لایه‌ که در کف ساختمان نصب میگردد عبور کرده و به آرامی حرارت را در تمامی سطح ساختمان به صورت یکنواخت توزیع می‌نماید.

در سیستم گرمایش از کف بیش از60% از گرما به صورت تابشی به محیط انتقال می یابد، و به جای گرم کردن هوا اطراف ما و ایجاد جریان هوا، اجسام و افراد گرم خواهند شد.

مثالی برای درک بیشتر انرژی تابشی : یک روز زمستان را تصور کنید ، شما در سایه احساس سرما میکنید

حال اگر در مقابل تابش افتاب قرار گیرید گرم خواهید شد، خورشید هوای محیط اطراف شما را گرم نکرده است اما گرما از طریق تابش نور خورشید به شما منقل میگردد . این همان انتقال گرما بصورت تابشیست .


شرح کلی عملکرد گرمایش از کف

در سیستم گرمایش از کف آب گرم با دمای متوسط 45 درجه‌ سانتیگراد توسط موتورخانه مرکزی ، پکیج، و یا پانل‌های خورشیدی تأمین شده، و از طریق لوله های اصلی به کلکتورها منتقل و سپس از طریق کلکتورها درلوله های نصب شده در کف ساختمان توزیع و درسیستم گردش می‌کند.

در اثر گردش آب گرم در میان مدارهای گرمایش از کف ، گرمای آب به سطح منتقل شده و از سطح به محیط می تابد

حداکثر دمای کف مورد نیاز انسان ۲۹ درجه‌ی سانتیگراد است، که نسبت به سیستم‌های متداول همچون رادیاتور ۳۰ تا ۳۵ درجه کمتر است.

گرمایش از کف چیست

به طورمیانگین وبسته به شرایط و کاربری ساختمان میتوان با استفاده ازسیستم گرمایش کف تا ۵۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد. با توجه به اینکه استفاده‌ی بهینه‌ی انرژی یک ضرورت اجتماعی و ملی است، و همچنین با توجه به اینکه درآینده هزینه‌ی انرژی افزایش خواهد یافت، و سهم قابل توجهی ازهزینه ها‌ی زندگی را به خود اختصاص خواهد داد، بنابراین ۵۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی میزان قابل ملاحظه‌ای است.

سیستم گرمایش از کف مجموعه‌ای است از لوازم مورد نیاز، دانش فنی در طراحی و اجراء، و تجربه

عواملی که بردرستی کارسیستم گرمایش از کف اثرگذارند

۱ : لوازم مصرفی مرغوب :

استفاده از لوازم مرغوب درسیستم گرمایش از کف اقلامی مثل لوله، عایق‌ها، ورق متالایز، کلکتور، شیرها، و بست ها، با توجه به اینکه هریک از این اقلام نقش مهمی درعملکرد سیستم گرمایش کف دارند، به همین دلیل عدم استفاده از لوازم
مرغوب وعدم نصب و اجرای صحیح سیستم، شاهد ضعف عملکرد نهایی آن خواهیم بود.

۲ : طراحی سیستم گرمایش از کف :

سیستم گرمایش از کف برخلاف ظاهر نسبتا ساده دارای ظرایف وپیچیدگی های خواص خود میباشد که عدم رعایت هر کدام از آنها باعث مشکلات زیادی در عملکرد سیستم خواهد شد

در واقع گرمایش از کف سیستمی‌ است دانش محور که باید ابتدا به دقت طراحی و محاسبه گردد، و بسته به نوع کاربری و ویژگی‌های ساختمان، محل قرارگیری‌لوله‌ها‌ درکف، فاصله‌ی
لوله‌ها، محل کلکتور‌ها، نحوه‌ی عایق‌بندی وهمچنین دمای آب ورودی به سیستم محاسبه گردد.

نقشه گرمایش از کف

محاسبات و طراحی جزئی از سیستم گرمایش از کف میباشد و عدم محاسبات باعث ضعف
در عملکرد سیستم خواهد شد
.

۳ : اجرای سیستم گرمایش از کف :

هر چقدر که سیستم گرمایش از کف با محاسبات مهندسی و به درستی طراحی شود، ولی درست اجرا نشود، نباید انتظارعملکرد مطمئن داشت .

اجرای گرمایش از کف باید مطابق با نقشه‌ های طراحی شده انجام شود. مجریان کارآزموده آموزش‌های لازم را برای اجرای صحیح سیستم گرمایش از کف دیده اند.آنها دارای تجربه کافی و دانش فنی جهت خواندن نقشه ها میباشند

نحوه اجرای گرمایش از کف 1

مشکلاتی که بخاطر اجرای نا صحیح سیستم گرمایش از کف به وجود خواهد آمد قابل مرتفع کردن نخواهد بود
پس قبل ازهر اقدامی از کارآزموده بودن مجری اطمینان حاصل کنید

گرمایش از کف علاوه بر ساختمان های مسکونی درمکانهای دیگری همچون  مرغداریها ،
استخرها ، سالنهای ورزشی ، مدارس ، اماکن تجاری واداری ، کارخانه جات ، مکانهای مذهبی نیز قابل استفاده است

برای آشنایی بیشتر با سیستم گرمایش از کف به مقالات وبسایت مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس