مقالاتوبلاگ

معایب گرمایش کفی چیست؟

معایب یا شایعات ؟ بررسی شایعات در مورد گرمایش از کف

معایب گرمایش کفی یا شایعات ؟؟؟

تجربه به ما ثابت کرده است اغلب افرادی که این شایعات (معایب گرمایش ازکف ) را باور کرده و به آن دامن میزنند ، افرادی هستند که ار ماهیت سیستم گرمایش از کف بی اطلاع بوده و حتی این سیستم را از نزدیک ندیده اند.

عدم آشنایی با سیستمهای دما پایین و عدم اطلاع از طرز کار سیستم گرمایش از کف باعث باورهای غلط در مورد گرمایش از کف شده است.

« گرمایش از کف داغ نیست »

 

سیستم گرمایش از کف یک سیستم دما پایین است ، در این سیستم آب با دمای حداکثر ۴۰ درجه سانتیگراد در لوله های کف عبور میکند .

این بدان معناست که دمای سطح گرمایشی ( کف ساختمان ) از ۳۰ درجه سانتیگراد بیشتر نخواهد بود. و برخلاف تصور مردم کف ساختمان اصلا داغ نیست .

حال قضاوت با شماست ، تصور کنید سطحی با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد ( دمای بدن انسان ۳۷ درجه است ) چگونه میتواند باعٍث بیماری شود ،با کمی تامل و تفکر میتوان فهمید که همه این موضوعات مطرح شده بی اساس و کذب است.

معایب گرمایش کفی

در اینجا به چند نمونه از معایب گرمایش ازکف یا شایعات عنوان شده در فضای مجازی میپردازیم.


  • سرطان زا بودن گرمایش ازکف

گفته شده است سیستم گرمایش از کف باعث معلق شدن پرز و گرد وغبار در هوا میشود و ایجاد آلرژی کرده وسرطان زا است !!!!

برعکس ادعای صورت گرفته در گرمایش از کف کمترین میزان پراکنده شدن گرد و غبار را شاهد هستیم.

این درحالیست که شرایط محیطی و کارهای روزمره در منزل مثل جارو زدن و رفت و آمد بر روی قالی باعث جدا شدن پرز قالی میشود .

حال سوال اینجاست این پرز چگونه در هوا معلق میشود:  برای معلق شدن پرز وگرد وغبار موجود در منزل به یک جریان هوا احییاج است . مثل باد گرم فنکوئل یا گردش هوای ایجاد شده توسط رادیاتور، بخاری و وسایل داغ.

این در حالیست که گرمایش از کف کمترین جریان هوا را ایجا میکند و سهم سیستم های دیگر مثل رادیاتور و بخاری در این مورد بیشتر است .

شاهد این موضوع سیاه شدن دیوارهای اطراف رادیاتورها و بخاریست که در اثر سوختن پرز و گرد وغبارایجاد میشود.

 


  • گرمایش ازکف باعث پوکی استخوان میشود

پوکی استخوان از اون حرفهاست ،آیا تا به حال مقاله یا تحقیقی دیده اید که بگوید گرما باعث پوکی استخوان میشود ؟ اونهم گرمای ۳۰ درجه که ۷ درجه از دمای داخل بدن نیز کمتر است

تصور کنید کف ساختمان ۳۰ درجه حرارت داشته باشد و هوای اطراف شما در تمام نقاط منزل ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتیگراد .و دمای داخل بدن شما ۳۷ درجه سانتیگراد . قضاوت با شماست .


  • عدم استفاده از سیستم گرمایش ازکف در منازل مسکونی در اروپا

این مورد نیز کذب است . کافیست کمی وقت بزارید و دراینترنت تحقیق کنید تا خود شاهد این مورد باشید که سیستم گرمایش از کف یکی از بروز ترین سیستمهای گرمایشی موجود در کشورهای اروپایی و پیشرفته است .

دوستانی که امکان سفرویا ارتباط با کشورهای اروپایی مخصوصا آلمان و انگلیس و حوزه اسکاندیناوی رو دارن میتوانند شاهد این موضوع باشند


نتیجه گیری

هر سیستمی مزایا و معایبی دارد ولی معایب گرمایش ازکف نسبت به سایر سیستمهای حرارتی بسیار اندک است .

 بهترین نوع گرمایش برای بدن جانداران و مخصوصا انسان، گرمایش تابشیست ( مثل گرمای خورشید) این در حالیست که بیش از ۶۰ درصد گرمای گرمایش از کف به صورت تابشی منتقل میشود.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس