مقالات

گام دوم در اجرای گرمایش از کف

گام دوم در اجرای سیستم گرمایش از کف :

– ابتدا عایق پیرامونی (فوم تخت) از جنس epe و یا xpe با حداقل ضخامت ۲ سانت و ارتفاع ۱۰ سانت ، در همه جای ساختمان نصب میشود.(پیرامون تمام دیوارها ، چهار چوب درها ، پیرامون ستون ها و هر فضائی که سطح گرمایشی و سرمایشی با آن در ارتباط است و همچنین دیوارهای داخلی و خارجی)

نحوه اجرای گرمایش از کف

این عایق از پل شدن سطح حرارتی به دیوارها جلوگیری کرده و به بتن اجازه حرکت و انبساط میدهد و از تخریب دیوارهای خارجی توسط حرارت جلوگیری میکند ، همچنین مانع رطوبت زدن نمای خارجی ، به علت اختلاف دمای دو طرف میشود.

عایق گرمایش از کف

– سپس ، اجرای عایق کف ، که ضخامت آن در حالت عادی حداقل ۳cm و در مواردی که زیر فضای اجرائی ، فضای باز مثل پارکینگ باشد ، ۴cm استفاده شود.(جنس عایق ، پلی اتیلن کراسلینگ یا xpe با چگالی ۲۵ کیلو بر متر مکعب)

فوم گرمایش از کف

– برای فیکس کردن عایق در کف ، نباید از میخ ، پرچ و یا پیچ استفاده کرد ، بلکه میتوان با برش های منظم و دقیق عایق ، و چسباندن آنها با چسب های نواری پهن در کنار یکدیگر ، آنها را فیکس کرد.

عایق مخصوص گرمایش از کف

– برای رعایت دقیق فواصل لوله ها ، باید عایق ها خط کشی شوند، جهت سهولت در تعیین فواصل لوله ها از شابلون های ۱۰ ، ۱۵ ، و ۲۰ سانتی نیز میتوان استفاده کرد.

فواصل لوله های گرمایش از کف

– برای سهولت در نصب ، و همچنین عدم چرخش لوله هنگام نصب و یا تا شدن لوله ، میتوان از دستگاه رول بازکن استفاده کرد.

لوله کشی گرمایش از کف

– بهترین نوع بست برای ثابت نگه داشتن لوله ها بست خاردار میباشد .

اجرای سایر سیستم های گرمایشی ، مانند رادیاتور و حوله خشک کن ، به همراه اجرای سیستم گرمایش از کف ، امکان پذیر است ، به شرطی که برای لوله کشی آن ، از مدارهای جداگانه استفاده شود.

– قبل از بتن ریزی ، در محل های مشخص شده از روی نقشه ، در هر ۴۰ متر مربع ، و جلوی کلیه درها ، درز انبساطی نصب میشود که مانع ترک خوردن بتن در هنگام گرم شدن میشوند.

لوله های گرمایش از کف

– در محل هائی که لوله از زیر درز های انبساطی عبور میکند ، میتوان از یک غلاف پلیمری استفاده نمود ، تا در انبساط حجمی بتن ، آسیبی به لوله وارد نشود.طول این غلاف ۶cm و فاصله آن از دو طرف درز انبساط ، یکسان باشد.

درز انبساط گرمایش از کف

 جنس درز انبساط ، از همان عایق کف بوده و ضخامت آن حداقل ۲cm میباشد.

– سپس ، مدارهای رفت و برگشت را ، که در کلکتور وارد شده ، به شیرهای کلکتور وصل کنید.(هنگام فرو کردن لوله در اتصال ، از آب ریکا استفاده شود).

کلکتور گرمایش از کف 5

پس از اجرای سیستم گرمایش از کف نوبت به تست سیستم میرسد که در مطالب بعد به آن خواهیم پرداخت.

نکته مهم : اجرای سیستم گرمایش از کف نیاز به دانش ، مهارت و تجربه کافی دارد تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

همیشه اجرای سیستم گرمایش از کف را به مجری با تجربه و کار آزموده بسپارید تا خطاهای اجرا به حداقل برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
تماس