مقالاتمقالات پر بازدید
موضوعات داغ

گرمایش از کف بهتره یا شوفاژ و رادیاتور

گرمایش از کف خوب یا بد؟


گرمایش از کف بهتره یا رادیاتور

امروزه با گسترش صنعت و تولید انواع پکیج و وجود لوله های مختلف ، شاهد رشد روز افزونسیستم حرارتی شوفاژ ( یا همان پکیج ) در منازل و اماکن مختلف هستیم.پکیج یک نوع موتورخانه در ابعاد کوچکتر میباشد ، که به منظور  تولید آب گرم برای استفاده در سیستم حرارتی و آب شرب ساخته شده است.
پکیج به تنهایی محیط ساختمان را گرم نخواهد کرد ، پس ما نیاز به یک سیستم مکمل خواهیم داشت مثل رادیاتور یا گرمایش از کف .

حال به مقایسه دو سیستم گرمایش از کف و رادیاتور میپردازیم تا بفهمیم که کدام یک بهتر است.اکثر مردم شاید با پکیج و رادیاتور آشنا باشند ولی از طرز کار و مزایای گرمایش از کف بی اطلاعند.

گرمایش از کف بهتره یا رادیاتور – مزایای سیستم گرمایش از کف نسبت به رادیاتور

کاهش مصرف سوخت و انرژی

یکی از مهمترین مزایای گرمایش از کف در ساختمان مصرف بهینه و کم این سیستم میباشد.سیستم گرمایش از کف به مراتب کم سوخت تر از رادیاتور است.

مصرف کم  گرمایش از کف
هزینه گاز کمتر با گرمایش از کف

در سیستم  رادیاتور دمای آب داخل رادیاتور بین ۶۵ تا ۷۵ درجه سانتیگراد میباشد.این در حالیست که دمای آب مورد استفاده در سیستم گرمایش از کف بین ۳۵ تا ۵۰ درجه سانتیگراد است .همین موضوع باعث میشود پکیج در زمان کمتری به این دما رسیده وسوخت کمتر مصرف شود.
در یک واحد ۱۰۰ متری مصرف گاز پکیج در سیستم رادیاتور ۲/۵ تا ۳ مترمکعب درساعت میباشد ولی برای همان واحد در سیستم گرمایش از کف بین ۱/۵ تا ۲ متر مکعب میباشد.

سیاه نشدن دیوارهای اطراف رادیاتور

سیاه شدن دیوارهای اطراف رادیاتورها یکی از معضلات شوفاژ میباشد که در گرمایش کف دیگر نگران آن نخواهید بود.این موضوع  به دلیل جریان هوای ایجاد شده در اطراف رادیاتور است ، که باعث حرکت کردن پرز فرش و گرد وغبار میگردد .
این غبار و پرز بر روی رادیاتور نشسته و به علت دمای زیاد آن سوخته و دود حاصل از آن باعث سیاه شدن دیوار میگردد.

سیاه شدن پشت رادیاتور
سیاه شدن اطراف رادیاتور

این در حالیست که در گرمایش از کف ( بخاطر گرمای یکنواخت در تمام نقاط ساختمان ) جریان هوا وجود ندارد و همین موضوع باعث میشود پرز فرش و گرد وغباردر محیط معلق نشود .

استهلاک کم و نداشتن هزینه تعمیرات

رادیاتور ها دارای استهلاک نسبتا بالایی میباشند. طول عمر مفید یک رادیاتور میانگین ۱۰ سال میباشد که این به غیر از رنگ رادیاتور است که طی چند سال اول کدر خواهد شد.

نشتی رادیاتور
نشتی و پوسیدگی رادیاتور

نشتی ، پوسیدگی ، ترکیدگی ، کنده شدن از جا و خرابی قطعاتی مانند شیر و اتصالات دیگر رادیاتور هر ساله هزینه هایی را در پی خواهد داشت .اما لوله های مورد استفاده در سیستم گرمایش از کف عمر بالای 50 سال دارند.

گرمای دلپذیر و یکنواخت

گرمای دلپذیرو یکنواخت در تمام نقاط منزل یکی دیگر از مزیت های گرمایش از کف نسبت به شوفاژ میباشد.دیگر لازم نیست برای گرم شدن به رادیاتور ویا بخاری نزدیک شوید ،شما درهیچ نقطه ازمنزل خود احساس سرما نخواهید کرد.

آزادی عمل در دکوراسیون منزل

یکی دیگر از مواردی که گرمیش از کف نسبت به رادیاتور بهتره ازادی عمل در دکوراسیون منزل میباشد.

دکوراسیون گرمایش از کف

اکثر افرادی که از سیستم رادیاتور وشوفاژ برای گرمایش منازل خود استفاده میکنند از جاگیر بودن و مزاحم بودن رادیاتور ونداشتن ازادی عمل در چیدمان لوازم منزل شکایت میکنند اما گرمایش از کف یک سیستم مخفیست وهیچ فضایی را اشغال نخواهد کرد.

عایق بودن کف ساختمان

فوم گرمایش از کف

فوم استفاده شده در گرمایش از کف باعث بهتر شدن عایق ساختمان از نظر صدا وحرارت میشود.به طوری که درصداهای اضافی در کف حذف خواهد شد و طبقات پایین از صدای طبقات بالاتر رنج نخواهند برد.

نتیجه گیری : به نظر من فقط با استفاده از این سیستمها میتوانید به پاسخ سوال ( گرمایش از کف بهتره یا رادیاتور ) برسید.

اجرای سیستم گرمایش از کف (گرمایش کفی ) استاندارد و دارای ضمانت در موارد زیادی نسبت به شوفاژ و رادیاتور برتری دارد که ما به چند مورد از آن اشاره کردیم.

همچنین برای درک بهتر این موضوع که گرمایش از کف بهتره یا رادیاتور میتوانید مطلب مقایسه گرمایش از کف و رادیاتور را بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس